U bevindt zich hier: Home » Archief » Activiteiten 2011 » Bezoek aan Tuinderij De Marlequi 18 september 2011
|
|
|
Op zondag 18 september 2011 brachten we een bezoekje aan Tuinderij de Marlequi in Warmenhuizen
Eigenlijk zouden we gaan paardrijden, maar door omstandigheden kon dit niet doorgaan.
Hopelijk kan dat een volgende keer worden, want dat lijkt mij ook wel erg leuk. Het regende die dag pijpestelen, maar gelukkig konden we droog de kassen bereiken.
In de kassen werden pompoenen gekweekt.Dat zijn enorm grote vruchten.
Iemand van de pompoenenkwekerij legde een en ander uit over deze grote pompoenen en kalebassen. Ook werd er een markt gehouden met allerlei kraampjes.
Na de rondleiding mochten we ten slotte zelf creatief aan de gang en kregen we allemaal een grote pompoen.
Hij was erg zwaar een oranje van kleur. We mochten een mal uitzoeken uit een map.
Die plakten we op de pompoen en zo konden we bijvoorbeeld van een pompoen een gezicht maken.
De ogen, mond en neus sneden we uit de pompoen. Ook schepten we de pompoen helemaal leeg.
Na aflloop mochten we onze creatie meenemen naar huis.
Mijn pompoen heb ik thuis voorzien van een waxine lichtje en staat iedere avond leuk en gezellig in de tuin te branden.
Het was een erg gezellig dagje, leuk om weer met elkaar kennis te maken.